Oprogramowanie do ankiet online

Aplikacje do monitorowania opinii klientów funkcjonują w polskim Internecie od wielu lat. Można je spotkać nie tylko w sklepach internetowych, ale i na witrynach sieciowych wielu innych firm, których właściciele dostrzegają potrzebę dbania o swoich klientów.

Jakie zalety płyną z ankietowania klientów?

Nie jest tajemnicą, iż funkcjonowanie coraz większej ilości przedsiębiorstw staje się w coraz większym stopniu uzależnione od Internetu. Ponadto pod koniec drugiej dekady XXI wieku globalna sieć zaczyna docierać do branż, wśród których jeszcze do niedawna nie cieszyła się uznaniem i popularnością. Powodem zmian jest oczywiście walka o klienta, dla którego Internet jest dziś często podstawowym kanałem komunikacji i pozyskiwania informacji.

Ankiety online pozwalają zaś skutecznie zbadać poziom zadowolenia internautów ze świadczonych przez naszą firmę usług, co z kolei stwarza możliwość dopracowania wielu elementów prowadzonego przez nas biznesu. Należy przy tym pamiętać, iż utrzymywanie dobrych relacji z klientami niesie za sobą znaczne korzyści – i to na kilku frontach. Z jednej strony zwiększamy w ten sposób szansę na pozyskanie osób, które chętnie będą ponownie korzystać z naszych usług, z drugiej zaś unikniemy wielu potencjalnych niezadowolonych klientów.

Warto w tym miejscu przywołać łatwą do zaobserwowania w sieci prawidłowość: większość zadowolonych lub umiarkowanie zadowolonych klientów nie pozostawi w Internecie żadnej opinii o przeprowadzonej transakcji. Jednocześnie osoby wysoce niezadowolone ze współpracy ze sklepem internetowym są znacznie bardziej skłonne do rozpisywania się o niej w wielu widocznych dla innych miejscach w Internecie – rzecz jasna w konotacji negatywnej. Oprogramowanie do ankiet online pomaga znacznie ograniczyć liczbę nieusatysfakcjonowanych klientów.

Nie tylko sklepy internetowe

Wbrew pozorom zastosowania ankiet online nie kończą się na sklepach internetowych i ich optymalizacji. Wiele firm wykorzystuje je bowiem na przykład do badania zadowolenia internautów odwiedzających stacjonarne placówki danego przedsiębiorstwa.

Jeszcze innym ich zastosowaniem może być zbieranie informacji o opiniach klientów dotyczących korzystania z mniej oczywistych elementów strony internetowej czy sklepu. Znakomity przykład stanowi umieszczenie w oprogramowaniu do ankiet online kilku pytań o poziom zadowolenia z kontaktu z infolinią. Co więcej, bardzo często jesteśmy w stanie w ten sposób odkryć słabe punkty naszego biznesu, których nie byliśmy wcześniej świadomi.