Medfile – blisko pacjenta

2019 rokiem zmian

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna niesie ze sobą wielki potencjał pozytywnych przeobrażeń w dziedzinie administrowania placówkami medycznymi. Przede wszystkim znikną zalegające kolejne pomieszczenia szafki pełne papierowych kartotek, których przeszukiwanie, a przede wszystkim utrzymywanie w stanie jakiej takiej funkcjonalności stanowiło ogromne obciążenie dla personelu medycznego. Rozwiązanie sieciowe daje możliwość zmieszczenia ogromnych ilości danych na serwerze, skąd są one dostępne błyskawicznie i mogą być dowolnie edytowane. Bezpieczeństwo procedur zależeć będzie oczywiście od jakości wybranego programu do prowadzenia gabinetu. Warto zapoznać się z ofertą Medfile – oprogramowania, które łączy w sobie pełną funkcjonalność (nawet w wersji free!) oraz najwyższe środki zabezpieczeń, porównywalne z bezpieczeństwem e-transakcji bankowych.

Rejestracja dawniej i dziś

Najatrakcyjniejsza opcja e-dokumentacji z punktu widzenia pacjenta to chyba przede wszystkim możliwość umawiania się na wizyty zdalnie, sprzed ekranu komputera lub nawet telefonu komórkowego. To wielka oszczędność czasu oraz… redukcja stresu towarzyszącego choremu. Dotychczasowa możliwość rejestracji telefonicznej niejednokrotnie była w jednostkach medycznych traktowana jako utrapienie – telefon dzwonił w nieskończoność, ale nikt nie podnosił słuchawki, ponieważ administrowanie placówką na miejscu pochłaniało całe dostępne moce przerobowe. Tymczasem osoba dzwoniąca odczuwała zniecierpliwienie i rozdrażnienie – emocje niekorzystnie wpływające zarówno na nastawienie wobec placówki, jak i na stan zdrowia chorego. Dzięki Medfile grafik wizyt przeniesiony zostaje do sieci, gdzie pacjenci mogą się rejestrować samodzielnie, o dowolnej porze dnia i nocy. Kalendarz zdalny mocno odciąża pracę personelu, pozwalając na sprawniejsze wykonywanie istotnych zadań bieżących.

Bliski kontakt z pacjentami

Jako, że żyjemy obecnie w świecie digitalnym, rosną oczekiwania związane z wykorzystaniem technologicznych udogodnień przez wszystkie gałęzie potrzebnych społecznie usług. Medfile oprócz zdalnego zapisywania się na wizyty oferuje także możliwość wysyłania pacjentom smsowego powiadomienia o zbliżającym się terminie spotkania z lekarzem. To bardzo wygodny system informowania, który niesie także tę zaletę, że osoby, które z jakiegoś powodu nie będą mogły pojawić się w gabinecie mają szansę poinformować o tym wcześniej. Prywatna wiadomość pociąga za sobą odpowiedź, która może okazać się przydatna. Niezgłoszona anulowana wizyta stanowiłaby stratę czasu lekarza, dlatego ważne jest, aby możliwość wystąpienia tzw. okienek redukować – czego wspaniałym narzędziem jest powiadomienie sms. Medfile w swojej darmowej wersji pozwala na rozszerzenie o pakiet smsów przypominających, zaś subskrypcję wersji Plus rozpoczyna prezent w postaci darmowego pakietu 100 wiadomości, pozwalających pozostawać w bliskim kontakcie z pacjentami.

Non-digital pacjent?

A co z tymi, którzy źle radzą sobie w środowisku wirtualnym? Przecież wiele osób korzystających z usług medycznych na co dzień to seniorzy? Medfile został opracowany w wyniku szeroko zakrojonych badań społecznych, uwzględniających cały przekrój społeczeństwa i interesy wszystkich grup – w tym zarówno pacjentów i specjalistów medycyny z różnych dziedzin, jak i rozmaitych grup wiekowych. Prosty i intuicyjny interfejs pozwala bez trudu wykonać najważniejsze dla seniora funkcje, takie jak umówienie się na wizytę. Nie potrzeba specjalistycznej wiedzy ani zaawansowanych umiejętności użytkowania komputera. Większość osób starszych dzisiaj w pewnym stopniu wykorzystuje w swoim życiu digitalne nowinki, jak choćby telefon komórkowy czy przyrząd do pomiaru ciśnienia. Korzystając z Medfile, możemy także dodać wizytę z poziomu placówki – to wygodne, zwłaszcza gdy chodzi o cyklicznie powtarzalne spotkania ze stałym pacjentem. Wówczas szczególnie istotne okaże się przypomnienie o zbliżającym się terminie kolejnej wizyty. To prosty sposób okazywania troski swoim pacjentom, który wpływa znacznie na pozytywne postrzeganie placówki przez pacjentów.